Even bijkomen

3 oktober 2016 - Ko Phi Phi, Thailand

Even bijkomen, we zijn al weer een aantal dagen in Thailand. Moet hoog nodig weer een kleine update doen. Terwijl ik dit schrijf zit ik lekker op het strand naar de helder blauwe zee te kijken. Onze vliegreis van Java naar Phuket ging goed we hadden alles mee. Vliegtuigen gewoon op schema en bagage is ook overgenomen. 'S avonds kwamen we aan bij ons hostel. Heerlijk met een keuken, de volgende ochtend hebben we Nederlandse pannenkoeken gebakken 's middags zijn met met de fiets door het stadje heen gereden. We waren een leuke attractie ik achter op bij Sebas en zo croste we het stadje door. Nouja croste Sebas had wel een heel sloom tempo voor zijn doen. Maar wat wil je heuveltje op en af  's avonds hebben we gegeten op de markt. Je koopt dan wat mie en een sausje en dan mag je zelf de groentes en boomblaadjes bij doen. Dat laatste hebben we niet geprobeerd... De volgende morgen werden we al weer opgepikt om naar ko phi phi te gaan. ' S morgens vertelde Sebas mij dat we 2 uur op een boot moesten... Ik dat dat de hele reis 2 uur duurde...  Ik werd al een beetje bang, want de Vorige tripjes op een boot gingen niet echt goed... Mijn voor gevoel bleek waar te zijn. Terwijl Sebas naar de mooie omgeving en een film aan het kijken was. Heb ik helaas de binnen kant van een wc pot is wat beter bekeken... mijn conclusie was ook dat ik niet zomaar weer op een boot ging mogelijk alleen nog om van dit eiland af te komen.. Na een kleine wandeling kwamen we aan bij onze accommodatie. Ja een echt Bamboe boomhutje vlak bij de zee en tussen de bomen. Als we een trapje aflopen lopen we het strand op. We hebben besloten om toch maar wat extra nachtjes bij te boeken. De volgende dagen stonden eigenlijk in het teken van: strand, zee, zon en lekker eten. Soms is het water zo helder blauw en het zand zo wit dat je gewoon een zonnebril nodig bent! Gewoon lekker even bijkomen, het is hier alleen wel het regenseizoen. Dat houd in dat je soms heel snel je spullen bij elkaar moet pakken en dan rennend naar een schuilplek moet gaan, vaak is dit 2x per dag. Soms komt de zon weer terug maar lang niet altijd. Voordeel hier van is dat het een lekker temperatuurtje is. Als het eb is kun je heerlijk naar het stadje wandelen door de branding. Lekker warm water en een heel mooi uitzicht!! Gisteren zijn we ook nog naar een vuur show geweest heel warm heb ik zelf ervaren. Moest namelijk op een stoel gaan zitten met een sigaret in mijn mond. Je begrijpt wel dat het niet echt een strak plan was om daar te gaan zitten als je nog nooit echt hebt gerookt. Gelukkig liet een mede kandidaat zijn sigaret vallen dus heb ik gauw de mijne geven maar ondanks dat gingen ze wel met het vuur vlak langs je gezicht.. Warm dus.. Vandaag hebben we toch ondanks al mijn voornemens nooit meer op een boot te gaan zitten, een boottripje gemaakt. We wilden allebei nog heel graag een keer snorkelen en zo kon je toch ook nog wat meer van de omgeving zien. We zijn naar Maya bay geweest iets wat eigenlijk je moet zien als je hier bent. We waren net op tijd voor dat boten vol met toeristen aankwamen. Dus we hadden even het eiland voor ons zelf. Door middel van een klimtouw op de rosten klommen we omhoog en liepen we door een vallei naar de bay toe. Toen de honderden toeristen kwamen zijn wij weer weggegaan om te snorkelen. Zo bijzonder om te zien wat er allemaal leeft en groeit onder water! Van maanvissen tot fel gekleurde neon kleuren tot donker blauw koraal. Op de terug weg zijn we nog even naar monkey bay geweest. Brutaal dat de beestjes zijn!! Ze springen gewoon de boot op om te kijken of er wat lekkers ligt voor hun Zometeen gaan we nog naar het uitkijkpunt kijken hier, we hopen dat we nog een zonsondergang zien. Morgen gaan we weer met de boot (helaas wel) weer terug naar het vaste land. Is hier een klein paradijsje. Foto's volgen

1. Gerdien:
    3 oktober 2016
    Wat een geweldige verhalen, we reizen nu steeds een stukje mee lijkt het!
  2. Hilly bouwhuis:
    3 oktober 2016
    Wat een verhaal hoop dat je niet weer hoeft te kotsen
  3. Alje:
    3 oktober 2016
    wat een mooi verslag weer blijf genieten en zorg goed voor elkaar en geniet er van
  4. Annemieke:
    11 oktober 2016
    Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen. En sommige dingen zijn ook erg herkenbaar! Geniet!
    Liefs Annemieke