een paar dagen eerder

3 november 2016

Het weer is nogal wisselvallig hier de ene dag regent het de hele dag de volgende dag zit je weer heerlijk in het zonnetje buiten, zoals nu ik zit lekker in het zonnetje met een zeebriesje te genieten van het uitzicht en het gefluit van vogels om mij heen. Even weer de tijd nemen om een verhaaltje te schrijven. Als het hele dagen regent zoals een paar dagen geleden. Gaan we er toch op uit, kleine korte tripjes. We zijn naar een heel ouderwets huisje gegaan. Grappig om te zien hoe je een aantal jaren geleden leefde. Alles in 1 ruimte met 2 lijkt mij heerlijke open haarden. Daarna gingen we naar een baai toe, omdat het zo koud en regenachtig was zijn we eerst nog een tijd in de camper gebleven. Maar het waaide zo hard dat ik zelfs zeeziek in de auto werd Bij deze baai kon je ook weer pinguïns spotten. Maar door het slechte weer hadden we geen zin om te wachten tot dat de pinguïns uit het water kwamen. Een manier om warm te blijven is eigenlijk gewoon lopen met een wint en regen dichte jas. We zijn watervallen gaan bekijken, ze zijn allemaal zo verschillend! Maar bij alle watervallen loop je echt super groen bos. Ja zelfs de stam van de boom is hier groen omdat het vol maar ook dan echt vol met mos. Je komt er hier nooit achter waar het noorden ligt met al dat mos. 'S avonds hebben we het zuidelijkste puntje nog bezocht. De volgende morgen stond de wekker (voor ons) weer vroeg. Want we wouden graag de kathedraal cave's  bekijken en dat kon alleen 's morgens vroeg omdat je het alleen kunt bekijken met eb. Het was ruim een uur rijden. Gelukkig kwamen we optijd en konden we genieten van een tunnel door de bergen heen, wat door water uitgesleten was. Het was ongeveer 5 of 6 meter hoog en dat was allemaal door water gedaan. 'S avonds konden we genieten van een super mooie zonsondergang aan het strand! Het was super koud maar wel echt heel mooi! De volgende morgen zijn we naar een kerkje gegaan. Echt 'je' was inclusief ons waren we met 15 mensen. Maar dat maakte  de beleving niet minder. Zelfs met zo 'weinig' mensen kun je een super gave dienst beleven. Want dat was het wel voor ons. Daarna hebben we heerlijk aan een baai in het zonnetje onze lunch opgegeten. Van zulke kleine dingen kun je al zo genieten! De dag erna hebben we een meren toch gedaan, we hebben het diepste meer van New Zealand gezien, ongeveer een 450 meter diep.