New Zealand ☃

28 oktober 2016

Zo aangekomen in New Zealand! Met andere woorden dikke sokken trui regenjas! Want het is hier een stuk kouder!! Naar een hele lange Vlugt en maar 2 uur slaap waren we eigenlijk helemaal op. Toen nog langs de douane. Gelukkig hadden we de schoenen schoon gemaakt want alles werd gecheckt. Aangekomen in ons hostel stond daar gelukkig de kachel aan. Even douche en bij komen maar we moesten ook al snel weer weg want we moesten nog boodschappen doen. Hier is het namelijk niet meer zo dat je op elke hoek van de straat kan eten. Gelukkig had ons hostel een hele grote keuken. Maar was nog wel 3 km lopen naar de supermarkt. Best gek om na 2 maanden echt weer boodschappen te doen. Groeten, fruit, brood en vleeswaren. Ze hebben het hier gewoon allemaal weer De dag erna hebben we 's morgens eerst wat plannen gemaakt voor de komende tijd. Waar willen we na toe en wat is mooi om te zien. 'S middags zijn we christenchurch in gegaan. Hier zagen we wat voor schade een aardbeving kan geven. Maar ook hoelang het duurt voordat er weer wat staat. Toen was het zover we konden onze campervan ophalen!! Natuurlijk waren we heel benieuwd hoe hij er uit zag. Een hele mooie roze honey campervan Overal goed zichtbaar! Zo weten andere weggebruikers ook dat wij toeristen zijn. In new Zealand gebeuren namelijk de meeste ongelukken met toeristen.. Dingen zoals aan de verkeerde kant van de weg rijden te hard door bochten gaan... Maar goed altijd links blijven rijden en een ruime bocht naar rechts! Dat is soms best wennen. We hebben nu in totaal 2 schoonheidsfoutjes gemaakt. Het gekke is dat je het helemaal niet door hebt dat jij zelf verkeerd zit. Maar elkaar eraan herinneren helpt wel We zijn maar behoorlijk aan het shoppen geweest, boodschappen voor de komende dagen, thermo ondergoed en 2 mummie slaapzakken. Dit laatste voor de zekerheid. Maar kwamen we 's avonds achter heel hard nodig! Is hier koud 's nachts. We slapen op een deken in de mummie slaapzak (echt helemaal dicht) met nog weer een deken er boven. Soms heb je nog het gevoel dat je vingers, tenen of neus de volgende dag we niet meer aan zitten. Maar gelukkig doet een kopje thee wonderen voor bevroren vingers ☃ de volgende dag zijn we verder gereden naar lake pukaki en lake tekapo. Dit zijn enorme heldere blauwe (als de zon schijnt) meren. Helder ijskoud water, als je niet oplet loop je zo het water in. Want het verschil tussen stenen met of zonder water is nauwelijks te zien. Ook zijn we naar een kerkje geweest in Geraldine. Na de dienst zijn we bij de Kiwi's wezen eten. Heel leuk om te zien hoe ze leven en we hebben heerlijk geklets over allerlei zaken. De volgende dag gingen we een wandel tocht maken bij mount Cook. De wandeling ging naar het gletsjer meer. Waar grote stukken ijs afbreken en langzaam in het meer smelten. Je hoort het gerommel in de bergen van rollend sneeuw naar beneden. Als ik het geluid moet omschrijven klinkt het als de donder bij onweer. De volgende dag hebben we een begin gemaakt om richting het zuiden te rijden. Elke keer als we onderweg wat interessants zien stoppen we even. Onderweg kwamen we hele oude muurtekeningen tegen. Maar je moest wel heel goed kijken. Door de jaren heen zijn ze bijna onleesbaar geworden. Ook hebben we een wandeling langs water richting een cave gemaakt. Alleen was dat toch een stuk kleiner als we hadden verwacht. Onderweg kom je de mooiste dingen tegen. Eigenlijk rij je de hele tijd door groene valleien heen. Niks is hier vlak. Op een gegeven moment zelfs een helemaal gele vallei. Er stonden allemaal gele bloemetjes in bloei. Gisteren zijn we naar een ouderwetse kasteel geweest met een hele mooie tuin. Eigenlijk is het meer een landhuis. Maar nog heel ouderwets ingericht. Uit elk vertrek heb je een geweldig uitzicht. Ook stond vandaag op de planning pinguïn spotten. Alleen dat is best lastig, we hebben ongeveer 1,5 uur op het strand gezeten heerlijk in het zonnetje. Er waren genoeg luie zeeleeuwen te zien maar helaas geen pinguïns. Daarna zijn we nog naar een ander kust plaatsje gereden. Hier hebben ze enorme zandsteenkliffen! Het was wat later op de dag dus helemaal geen andere mensen! Echt een verschil met Thailand of Bali waar je eigenlijk nooit alleen bent. We konden hier nog even heerlijk genieten van de mooie omgeving!