weer een berichtje van ons

14 oktober 2016 - Chiang Mai, Thailand

Weer even een berichtje van ons. Is al weer een behoorlijk tijdje geleden. Helaas hadden we geen zonsondergang. Toen we weg wilde kwam het met bakken uit de lucht. Maar ondanks dat zijn we gewoon maar gaan lopen. Was zeker de moeite waart de meeste van jullie hebben denk ik de foto op Facebook zien staan. Ik zal ze ook nog even op deze site zetten. De dag erna vertrokken we weer per boot. Gelukkig was het water een stuk kalmer dus ik kon ook van het uitzicht genieten. Het uitzicht is een helder blauwe zee met zo nu en dan kalkstenen rotsen die uit de zee opstijgen. Vaak helemaal begroeit met bomen. Aangekomen in railay gingen we opzoek naar opnieuw een boomhutje. 'S avond hebben we heerlijk aan het strand gezeten en daarna nog bij een barretje met live muziek. Omdat het best wel geregeld regent hier, vroegen wij ons af of het verstandig was om een klif te gaan beklimmen maar het was nog heel mooi helder weer. Het advies was om de klif niet op te gaan na regen of als het nog modderig is. We hebben toch besloten op de klif op te gaan. Het was wat modderig maar het uitzicht punt konden we prima bereiken. Helaas konden we niet naar de lagoon toe. Daar was de klif te stijl en te modderig. 'S middags begint het hier meestal te regenen dus ons leek het verstandig om weer na beneden te gaan. We waren over de helft en het begon toch te regenen! Alles werd glad en nat. Heel rustig aan zijn we verder naar beneden gegaan. Ik was heel blij toen ik weer veilig op de grond stond. Maar wel weer een leuke uitdaging. De volgende dag hebben we nog even aan het strand gelegen en toen was het al weer tijd om naar AO Nang te gaan. De volgende dag zouden wij een toer langs hot water springs, een lagoon en een tempel maken. Helaas werd ik ziek, alleen waren we al onderweg naar de hot water springs. Dus hebben we toch nog een heerlijk warm natuurlijk (dit  keer) bad gehad. Met ors en wat water probeerde ik toch op krachten te blijven want de volgende dag moesten we vliegen naar Chaing Mai. Alles was daar al geboekt, dus ik ziek, zwak en misselijk toch op weg naar het vliegveld. Toen we aankwamen in Chaing Mai werd Sebas ziek. Heel langzaam aan hebben we weer de draad een beetje opgepakt. Veel drinken en licht eten. Er was een Sunday avond street waar we allebei heel graag heen wilde. Het is ongeveer 1,5 km lange straat met allemaal marktkraampjes. Waar je van alles kan kopen, vooral handgemaakte dingen. Heel lastig om er zonder iets kopen langs te lopen. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn lekker in de bergen gaan toeren, we hebben een tempel bezocht dit keer met 309 traptreden. Een mooie beelden met bladgoud bedekt. Daarna hebben we nog heerlijk verkoeling gezocht bij een waterval. Zelf hadden we verwacht omdat we hoger in Thailand zaten het ook een stukje frisser is. Maar is hier zelfs warmer als in Phuket. Sebas wilde ook heel graag wat met olifanten doen. Daarom gingen we een halve dag naar een olifanten park. Hier worden olifanten opgevangen en verzorgd zodat ze niet meer hoeven te werken en goed behandeld worden. Na een rit van 1,5 uur kwamen we aan bij het park. Daar gingen we de olifanten fruit geven. Lekker dat ze dat vonden. Ze kunnen bijna niks zien en doen veel op geur. Met ander woorden komen ze op je aflopen zodra ze ruiken dat je fruit hebt. Leuk om te doen even knuffelen en een kus. Vervolgens gingen we het modderbad in. Ja met ze alle wij werden net zo vies als de olifanten! Lekker gooien met modder na elkaar. Maar gelukkig daarna gingen we met de olifanten zwemen in de rivier. Echt een belevenis! Dit was alweer het laatste ochtend in Chaing mai. Vanmiddag gaan we naar Pai toe. Een weg met ruim 700 bochten... Ben benieuwd